piątek, 29 sierpnia 2008

Sernik Magdy M.

Dzisiaj przedstawiam Wam słodkość. Przepis dostałam od koleżanki, bardzo sobie go chwalę, szczególnie zaś gdy siedzę na kanapie kosztując go...

Do tego cudeńka potrzebujecie jak następuje:

1 kg sera 3krotnie (lub po prostu bardzo) zmielony
kostka masła
10 jaj
niecały budyń waniliowy/śmietankowy (bez cukru)
1 opakowanie cukru waniliowego
40 dkg cukru
rodzynki, skórka pomarańczowa albo jakieś fajne owoce z puszki np. brzoskwinie - cienko pokrojone
herbatniki na dno blachy

Sposób przyrządzenia ciasta wygląda jak ponizej:

1) masło utrzeć na krem,
2) białka ubić ze szczyptą soli, a następnie dodawać do nich cukier i ubijać, a
do ubitych białek,
(na sztywno mają być ubite) stopniowo dodawac żółtka i lekko ubijać,
3) następnie dodać budyń,
4) w dużym naczyniu wymieszać ser z ubitym masłem,
5) stopniowo mieszając (do powyższego sera z masłem) dodawać ubite jajka oraz na koniec dodać bakalie,
6) na blachę rozłożyć herbatniki i wylać powstałą masę,
7) piec w piekarniku w 175 st. C przez ok. 45 min.,
8) jak będzie mocno rumiany to zmniejszać temperaturę stopniowo do 100 st. C,
9) potem wyłączyć piekarnik i zostawić w piecu do ostygnięcia.


Sernik, jak juz mówiłam, albo i nie.. jest smakowity! Wszystkim go polecam z owocami lub bez!
I pozdrawiam tez Magdę M.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

A ja na to...