wtorek, 16 lipca 2013

Taka zupa!



Taka ot zupa letnia, sezonowa…
Fasolka i cukinia, cukinia i cebulka, cebulka i pomidorki koktajlowe, pomidorki i żółtko…

Innymi słowy użyłam do niej:
dwie garście fasolki szparagowej zielonej*
jedną cukinię rozmiaru „midi”**
pół małej cebuli cukrowej
4 pomidorki koktajlowe
2 kostki rosołowe Winiary (z zielem angielskim i liściem laurowym)
1 żółtko z jajka kurzego
oliwa, przyprawa ziołowa
chleb (na grzanki)

Prosta w swojej istocie, szybka w robocie!

Gdy już poobcinałam fasolce końcówki wrzuciłam ją do garnka. Następnie dorzuciłam pokrojoną na małe kwadraciki cukinię. Do tego dodałam posiekaną cienko cebulę i pomidorki przekrojone na połówki. Dolałam oliwę i podsmażyłam, co trwało ok. 5 min.

Po tym czasie dolałam wodę (ok. 1,5 litra) oraz kostki rosołowe i przyprawę ziołową. Gotowałam ok. 25 min. – składniki były delikatnie twarde, takie al dente. Na koniec wrzuciłam do zupy rozmieszane żółtko i dość żwawo mieszałam je w zupie. Roztrzepane wiórki rozeszły się po całym wywarze.

Podawać z grzankami… Małymi czy dużymi?! Nie ważne jakimi!
Osobliwie wyglądało i wyśmienicie smakowało…

*od Majlertów www.rysiny.pl
** od Majlerta www.majlert.pl


2 komentarze:

  1. Świetne zdjęcie.
    Zapraszam do siebie na konkurs http://www.piernikowa-chata.blogspot.com/2013/07/konkurs-letni-deser-z-teekanne-do.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! To bardzo miłe! Na konkurs przyjmuję zaproszenie:)

      Usuń

A ja na to...