środa, 7 sierpnia 2013

Crema catalana... czyli zaczęłam odliczać dni do wyjazdu...





Krem kataloński to najprostszy i najlepszy deser, jaki jadłam w Hiszpanii.
Być może Wy macie jakieś inne... ale ten z pewnością jest moim ulubionym...
I wątpię, że dałabym się przekonać.
Najlepiej zaś smakuje po obiedzie, po takim hiszpańskim obiedzie...
Czyli, że paella con mariscos...
Potem już tylko crema catalana!

Como hacer crema catalana?
Ja skorzystałam z przepisu na www.ricetasdiarias.com.

I potrzebowałam następujących składników (dla 4 osób):
0,5 litra mleka
8 żółtek (z jajek kurzych)
10 łyżek cukru
2 łyżki mąki kukurydzianej
wanilia z kawałka laski waniliowej
garść cukru brązowego (do przypalenia palnikiem warstwy wierzchniej)

Otóż:
litr mleka wstawiłam na wolny ogień
żółtka z cukrem ubiłam mikserem i dodałam mąkę kukurydzianą i na nowo ubiłam

Do gotującego się mleka (wraz z wanilią) wlewałam powoli masę żółtkową, nieprzerwanie mieszając. Proces gotowania masy na wolnym ogniu (ciągle i bez przerwy mieszając) trwał pięć minut. Następnie masę przelałam do glinianych miseczek, oryginalnie zaplanowanych na krem kataloński i z regionu katalońskiego przywiezionych. Ale mogą być dowolnie wybrane, inne... przecież nie jest to, bynajmniej, żadna przeszkoda...

Gdy już się ochłodziły wstawiłam do lodówki na szybkie chłodzenie.
I na koniec posypawszy cukrem, przypaliłam...

Najprostsza i najbardziej wyrafinowana dekoracja jaką znam!
A ja przełamując cukier dostałam się do środka Katalonii!

Choć wcale jeszcze nie wyjechałam...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

A ja na to...